Hazánkban a munkáltatókat jogszabályok kötelezik a munkavállalók rendszeres foglalkozás-egészségügyi ellátásának biztosítására. Önnek, mint munkáltatónak, a következő teendői vannak ezzel kapcsolatban:
Célszerű olyan szolgáltatót választani, aki teljes körű foglalkozás-egészségügyi szolgáltatást nyújt, azaz minden szükséges vizsgálatot és papírmunkát el tud végezni (cégünk ilyen szolgáltató). Szerződéskötést követően Önnek érdemes egy (lehetőleg HR munkakörben dolgozó) munkatársát kijelölnie a kapcsolattartásra. A kapcsolattartó és a szolgáltató egyeztetik a jelenleg foglalkoztatott dolgozók időszakos (általában 1-2 évente történő) ellenőrző vizsgálatának menetét.
A dolgozókat ezután a szolgáltató hívja be vizsgálatra, ahova a dolgozó egy Önök által kitöltött, a pontos munkakört megjelölő adatlappal érkezik. A vizsgálat célja annak megállapítása, hogy a megadott munkakör ellátására a dolgozó egészségi szempontból alkalmas-e. Ha igen, a szolgáltató erről igazolást ad; ha nem (vagy csak korlátozásokkal), a teendőket a kapcsolattartóval egyeztetik.
Új munkatárs felvételekor, még a munkába állás előtt ún. előzetes munkaalkalmassági vizsgálatot kell végezni, munkatárs elbocsátásakor pedig ún. záróvizsgálatra van szükség. Ezeket a vizsgálatokat Önnek (a kapcsolattartó munkatársnak) kell kezdeményeznie.
Számos szolgáltató (így cégünk is) az alapvető, jogszabályban előírt foglalkozás-egészségügyi ellátáson túlmenően is biztosít egészségügyi szolgáltatásokat ügyfelei számára (ilyenek lehetnek pl. a járóbeteg-ellátás, magánorvosi szakrendelések igénybe vétele, menedzserszűrés, stb.).
Noha az üzemorvosi szolgáltató nem hatóság, Önnek figyelembe kell vennie az esetleges munkaalkalmassági korlátozásokat, mert azok betartását hatósági munkavédelmi ellenőrzés során számonkérhetik.